Wednesday 1 August 2012

Bila Anak Aktif

Bila anak aktif bergerak mesti ada yang kata "hyperaktif nie bahaya"

"budak aktif selalunya bijak"

" anak tak reti diam ke?"

Macam macam yang kita akan dengar. Dan saya salah seorang yang menghadapi masalah anak aktif. Saya ada baca pasal hyperaktif yang melampau.dan bila saya check tanda tanda anak hyperaktif nie salah satunya tidak reti duduk diam walaupun tengah tengok tv. Alhamdulillah tanda tu takde kat my girl, cuma dia memang aktif bergerak bila bosan atau ada idea nak buat sesuatu yang baru dan itu saya tidak terlalu risau sebab itu menunjukkan anak kita sedang belajar dan perkembangan otak.

cuma kita akan penat je . Macam saya berkerja sambil jaga anak memang agak mencabar tetapi saya rasa bersyukur sebab allah kurniakan seorang anak yang aktif seiringan dengan gaya hidup saya yang juga aktif. Tiada masalah untuk travelling kemana mana.

My advice for all mommies yang kadang kala berungut pasal anak tak reti duduk diam, let them be their own self but kita kena pantau gerakkan dia untuk keselamatan dan juga untuk elakkan dia belajar sesuatu yang baru yang negative. Jangan marah mereka tapi cuba alihkan dan explain pada mereka secara lembut :)

0 comments:

Post a Comment