Tuesday 26 June 2012

Grave Visit

Alhamdulillah selesai melawat tanah perkuburan mak cik. 29 hari syawal dia sempat sambut dan hari ke 30 dia telah ke rahmatullah. Saya masih menatap gambar terakhir raya dia bersama saya. Ya allah sayu hati nie bila teringat kembali. Dia seorang yang lemah lembut, memang susah nak dengar dia menengking kalau menegur anak anak yang nakal pun hanya teguran dengan nada yang lembut. Teringat juga masa kami berpiknik di pantai. Ya allah banyak kenangan dengan nya.
Raya tahun lalu saya menerima 2 berita kematian orang tersayang, 2 syawal dan 30 syawal. Teringat pula pada arwah uncle saya 6 tahun lalu yang pergi meninggalkan kami sekeluarga seminggu sebelum raya. Bila raya tiba saja saya teringat mereka, yang berpuasa dan beraya sebagai hari terakhir mereka. Ajal maut di tangan allah. Al fatihah.

0 comments:

Post a Comment